Hopp til hovedinnhold

Læringspotensial

Inkluderende skolemiljø

Mirjam Harkestad Olsen og Kjell Skogen, 2019, Heftet, Bokmål
299,–
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.

Omtale

I denne boken drøftes fem ulike perspektiver ved læringspotensial gjennom følgende spørsmål:

  • Hva er læringspotensial, og hvordan forstå dette med utgangspunkt i et inkluderende skolemiljø?
  • Hvilke faktorer utenfor skolen påvirker elevens potensial for læring?
  • Hvordan kan viljestyrke fremme elevens læringspotensial?
  • Hvordan kan læreren bidra til å fremme elevenes læringspotensial?
  • Hvilken sammenheng er det mellom potensial for læring og psykisk helse?
Læring kan forstås som en prosess som pågår i hele individets oppvekst og voksne liv. Potensial for læring ligger i alle mennesker, men hvor langt et menneske kan nå gjennom en læringsprosess, vil variere fra individ til individ. Skolen utfordres til å identifisere læringspotensial og til å tilrettelegge for eleven basert på en slik identifisering.

Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer.

Flere bøker av Mirjam Harkestad Olsen og Kjell Skogen

Tverretatlig samarbeid

Tverretatlig samarbeid

Inkluderende skolemiljø

Mirjam Harkestad Olsen og Peder Haug

Heftet
379,–
Tilpasset opplæring

Tilpasset opplæring

Inkluderende skolemiljø

Mirjam Harkestad Olsen og Peder Haug

Heftet
349,–
Tidlig innsats

Tidlig innsats

Inkluderende skolemiljø

Mirjam Harkestad Olsen og Rolf B. Fasting

Heftet
349,–
Læringsledelse

Læringsledelse

Inkluderende skolemiljø

Jorun Buli-Holmberg og Mirjam Harkestad Olsen

Heftet
309,–

Andre aktuelle titler

Læringsledelse

Læringsledelse

Heftet
309,–
Relasjonsledelse

Relasjonsledelse

Heftet
299,–