Hopp til hovedinnhold

Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter

Audun Farbrot, 2015, Heftet, Bokmål
349,–
Midlertidig utsolgt.
Midlertidig utsolgt.

Andre formater

  • Ebok199,–Bokmål, 2015

Omtale

Ved å ta i bruk sosiale medier i din forskningskommunikasjon, øker du sannsynligheten for å bli funnet på Internett. Du vil oppnå større anerkjennelse og oppmerksomhet som forsker, samtidig som den samfunnsmessige verdien av forskningen din øker.

Spørsmålet er derfor ikke om du skal være på sosiale medier som forsker og fagperson, men hvordan du skal gå fram. Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter er en praktisk håndbok som gir deg den nødvendige starthjelpen. Boka drøfter blant annet følgende temaer og problemstillinger:

  • Hvordan får du tid til sosiale medier?
  • Facebook for forskere
  • Twitter for forskere
  • LinkedIn og SlideShare for forskere
  • Forskningskommunikasjon i form av video, lyd og bilder
  • Å bygge faglig identitet på nett
  • Hvordan vinne kampen om oppmerksomheten?
  • Fallgruver i sosiale medier
Boka henvender seg til forskere, fageksperter, doktorgradsstudenter og kommunikasjonsrådgivere ved universiteter, høgskoler, forskningsinstitutter og øvrige kunnskapsvirksomheter.

Flere bøker av Audun Farbrot

Andre aktuelle titler

Skrivekoden

Skrivekoden

Ti nøkler til en god og effektiv tekst

Heftet
399,–
Forskningskommunikasjon

Forskningskommunikasjon

Praktisk håndbok for forskere og kommunikasjonsrådgivere

Heftet
449,–