Visuelle uttrykksformer er like viktige som tekstlige. Farger, typografi, komposisjoner, bilder og tredimensjonale objekter er meningsbærende størrelser. I boken Visuell kommunikasjon presenteres en sosialsemiotisk tilnærming til analyse av visuelt materiale. Det betyr å analysere hvordan vi bruker semiotiske ressurser til å skape mening i ulike kontekster.
I boken presenterer forfatteren grunnprinsippene i en sosialsemiotisk tilnærming til kommunikasjon. Det gis også flere eksempler på hvordan metoden kan anvendes i praksis, på alt fra analyse av markedsføringskampanjer til byutviklingsprosjekter, med det visuelle som omdreiningspunkt.
Boken vil være av interesse for studenter og forskere innen samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag.
Omtale
Forfatter(e)
Bøker i serien
Kategori
Format
Språk
Serier

Fenomenologisk metode
Eksempler og fremgangsmåterForventes i salg 09.06.2025

Viten skapt
Kvalitativ analyse og teoretisering ved stegvis-deduktiv induksjon
Viten skapt
Kvalitativ analyse og teoretisering ved stegvis-deduktiv induksjon Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.


Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.


Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.


Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.

Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.


Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.



Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.

Globografi
En kort innføring i flerlokalitetsforskning

Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.



Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.

Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.


Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.


Hvordan gjøre dokumentanalyse
En praksisorientert metode
Hvordan gjøre dokumentanalyse
En praksisorientert metode Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.

Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.

Globografi
En kort innføring i flerlokalitetsforskning Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.
Innholdsfortegnelse
Anmeldelser
«... ei god, og sett frå ein mediefagleg ståstad litt annleis, innføring i sosialsemiotikk. [...] Språket hans er klart og lettfatteleg med god bruk av eksempel. Og det er kanskje her boka skil seg litt frå noko av den etablerte litteraturen som ofte vert brukt i mediefaget, ved å hente analyseeksempla ikkje berre frå mediene i form av reklamekampanjar og liknande, men og frå byutvikling og romleg formidling av industriarv.»
Ivar John Erdal, Norsk medietidsskrift 16. september 2022Les hele anmeldelsen