
Line Wittek
Line Wittek er professor i pedagogikk ved Institutt for pedagogikk, Universitetet i Oslo. Hun har skrevet en rekke bøker og forskningsartikler om undervisning, læring og undervisningskvalitet i lys av sosiokulturelle perspektiv på læring. Som forsker har hun vært særlig opptatt av høyere utdanning som kontekst, og hun har vært involvert i flere forskningsprosjekter som har studert akademisk skriving, vurdering, veiledning og kollegaveiledning som praksis. Wittek har vært spesielt opptatt av studenters læring innenfor disse praksisene, men også læreres læring og profesjonelle utvikling. Hun har forsket på veiledning i høyere utdanning i en årrekke og er også medlem i NESH (Den nasjonale forskningsetiske komite for samfunnsvitenskap og humaniora).
Titler i salg
Kategori
Status
Format
Språk


Det universitets- og høgskolepedagogiske vitenskapsområdet i Norge – fremvekst, grunnlagstenkning og «state of the art»
Dag Husebø, Leila Ferguson, Odd Rune Stalheim, Inger Carin Erikson, Robert Isaksen, Anna Mavroudi og Patric Wallin
Det universitets- og høgskolepedagogiske vitenskapsområdet i Norge – fremvekst, grunnlagstenkning og «state of the art»
Dag Husebø, Leila Ferguson, Odd Rune Stalheim, Inger Carin Erikson, Robert Isaksen, Anna Mavroudi og Patric Wallin

Når læring er det viktigste
Undervisning i høyere utdanningPer Lauvås, Kirsten Hofgaard Lycke og Helge I. Strømsø

Praksisnær undervisning – i praksis og teori
Yngve Troye Nordkvelle, Lene Nyhus, Anne Røisehagen og Randi Hojem Røthe
Praksisnær undervisning – i praksis og teori
Yngve Troye Nordkvelle, Lene Nyhus, Anne Røisehagen og Randi Hojem Røthe


Når læring er det viktigste
Undervisning i høyere utdanningPer Lauvås, Kirsten Hofgaard Lycke og Helge I. Strømsø
