Raymond Bjuland

Raymond Bjuland

Raymond Bjuland er professor i matematikk/matematikkdidaktikk ved Universitetet i Stavanger, Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk. Bjulands faglige profil er knyttet til læreres undervisningskunnskap i matematikk, problemløsning og samarbeid i smågrupper for lærerstudenter, og dialogiske tilnærminger i klasserom med fokus på sammenhengen mellom gestikulering og språk. Bjuland er leder for et tverrfaglig forskningsprosjekt (TasS, 2012–2014) som belyser hvordan grunnskolelærerstudenter utvikler undervisningskunnskap de vil behøve som framtidige lærere, der Lesson Study blir prøvd ut som metode i praksisopplæringen. Bjuland har en rekke publikasjoner i vitenskapelige tidsskrifter og antologier.

Titler i salg

Kategori

Format

Språk

Serier

  • Lesson Study av Raymond Bjuland, Nina Helgevold og Elaine Munthe (Heftet)look-inside

    Lesson Study

    I utdanning og praksisRaymond Bjuland, Nina Helgevold og Elaine Munthe
    Bokmål2015Heftet
    339,–
    Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.
  • QED 1-7 Bind 2 av Peer Sverre Andersen, Inger Christin Borge, Trond Stølen Gustavsen og Kristin Ran Choi Hinna (Heftet)look-inside

    QED 1-7 Bind 2

    Matematikk for grunnskolelærerutdanningenTrond Stølen Gustavsen, Kristin Ran Choi Hinna, Inger Christin Borge og Peer Sverre Andersen
    Bokmål2014QED - Matematikk for grunnskolelærerutdanningeneHeftet
    1 199,–
    Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.
  • QED  5-10 Bind 2 av Peer Sverre Andersen, Inger Christin Borge, Trond Stølen Gustavsen og Kristin Ran Choi Hinna (Heftet)look-inside

    QED 5-10 Bind 2

    Matematikk for grunnskolelærerutdanningenPeer Sverre Andersen, Inger Christin Borge, Trond Stølen Gustavsen og Kristin Ran Choi Hinna
    Bokmål2014QED - Matematikk for grunnskolelærerutdanningeneHeftet
    1 199,–
    Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.