Jeget i Barbar – Morten Langelands sjette bok og første prosautgivelse – er løst forankret i de nære tingene, der det som en av byens løse fugler raskt forflytter seg, fra Bar Albatross til Kaffefuglen eller atriet ved AHO til øverst under taket på nye Deichman, der Oslo og dens innbyggere så å si ses i et nytt lys gjennom et ustadig sommerhalvår. Observasjoner, abstraksjoner, bykulisser, innfall og refleksjoner støter i hverandre og virvles sammen i korte prosastykker, som preges av Langelands spenstige og ujålete formspråk.
Omtale
Forfatter(e)
Bøker i serien
Kategori
Status
Format
Språk
Alder
Serier
Kentauromakhi
guddommelig europeisk blackoutKentauromakhi
guddommelig europeisk blackoutAnmeldelser
"Morten Langeland fra Kristiansand er en uhyre kreativ språkkunstner med en språklig fantasi som varierer mellom det nesten geniale og det banale."
Emil Otto Syvertsen, FædrelandsvennenGløgge ferdaminne
"Ein kverulerande vilje til å omskape så vel verkelegheita som det poetiske er styrande i Morten Langeland si første prosautgiving Barbar. I assosiative og uføreseielege tankerekker skildrar den høgst språkbevisste og smart tradisjonsbevisste poeten ein kvardag i koronatider, men med god avstand til koronalitteraturens klisjear. (…) I ei kontekst som er høgst notidig, men likefullt i ein tradisjonsbevisst poetisk praksis, gjer Langeland ablegøyar med sin eigen sjanger og sin eigen tidvis romantiske, tidvis patetiske figur. Slik framstår prosastykka i Barbar som ei handfull kvardagsleg stjernestøv."
Margunn Vikingstad, MorgenbladetGløgge ferdaminne
"Ein kverulerande vilje til å omskape så vel verkelegheita som det poetiske er styrande i Morten Langeland si første prosautgiving Barbar. I assosiative og uføreseielege tankerekker skildrar den høgst språkbevisste og smart tradisjonsbevisste poeten ein kvardag i koronatider, men med god avstand til koronalitteraturens klisjear. (…) I ei kontekst som er høgst notidig, men likefullt i ein tradisjonsbevisst poetisk praksis, gjer Langeland ablegøyar med sin eigen sjanger og sin eigen tidvis romantiske, tidvis patetiske figur. Slik framstår prosastykka i Barbar som ei handfull kvardagsleg stjernestøv."
Morten Langeland, Morgenbladet"Dei fantastiske setningane hoppar nesten opp og ned medan dei peiker på seg sjølve som språk."
Helene Hovden Hareide, Klassekampen"Det er i løgnen at litteraturen spirer, og på sitt beste viser Langeland hvordan dette stemmer; Barbar er både overraskende, innfallsrik, fruktbar og morsom. Aforismer oppstår overalt på sidene, lik et ansikt dekket av kviser."
Eirik Røkkum, BLA"Boka tilfredsstiller alle ytre krav til eit samtidslitterært verk anno 2020: aktualiteten, sjargongen og sjølviscenesetjinga. (...) Det er interessant å sjå at sjølvframstillande litteratur av den særeigne og kompromisslause typen vi finn i denne boka, fører ein utover samtida og attover i litteraturen. Langeland gjer det sjølvreflekterande og sjølvreferansen til eit litterært hovudprinsipp, der til dømes formspørsmål vert innbakt i tekstane."
Sindre Ekrheim, Dag og Tid