Laster...
Hvis du har spørsmål, trenger hjelp eller bare ønsker å gi oss tilbakemelding på en bok, så er vi her!
På Min side finner du alltid informasjon om ditt kundeforhold og dine bestillinger.
Hvis du ikke finner svar på det du lurer på her, er du velkommen til å ta kontakt med kundeservice.
E-post: kundeservice@cappelendamm.no
Telefon: 21 89 80 60 (mandag-fredag 9-15)
E-post: abonnement@cappelendamm.no
Telefon: 21 07 05 30 (mandag-fredag 8-16)
E-post: post@cappelendamm.no
Telefon sentralbord: 21 61 65 00 (mandag-fredag kl. 9-15).
Vennligst ta kontakt med pressekontaktene.
Spørsmål relatert til rettighetsklarering og gjenbruk av tekst og illustrasjoner sendes til e-post: rettighetsklarering@cappelendamm.no
Hvis du har kjøpt bøker eller abonnement fra oss, kan du logge inn på Min side for å se all informasjon om ditt kundeforhold og dine bestillinger.
Klikk på ikonet for Logg inn øverst til høyre i menyen på nettsiden. Velg om du vil logge inn med telefonnummer eller Vipps, og følg instruksjonene videre.
Du finner alle opplysninger vi har registrert på deg inne på Min side. Der kan du enkelt oppdatere din kontaktinformasjon og endre adresse.
Du kan også kontakte kundeservice for å få hjelp.
All informasjon om abonnement og tidligere og kommende bøker finner du på Min side.
Klikk på ikonet for Logg inn øverst til høyre i menyen på nettsiden. Velg om du vil logge inn med telefonnummer eller Vipps, og følg instruksjonene videre.
Du finner også informasjon om de ulike abonnementene på nettsiden. Finn ditt abonnement her.
Det er ingen bindingstid på våre abonnement, men på noen av abonnementene må du kjøpe én bok før du kan avslutte kundeforholdet. På Min side ser du hvilke vilkår som gjelder for ditt abonnement.
Du kan enkelt hoppe over neste bok i abonnementet på Min side.
Du kan også kontakte kundeservice for å få hjelp.
Du kan enkelt avslutte abonnementet ditt inne på Min side når forpliktelsene er oppfylt.
Du kan også kontakte kundeservice for å få hjelp.
Når din bestilling er registrert vil du motta en bekreftelse til din e-postadresse.
Dersom du ikke mottar en slik e-post, kan det skyldes at e-postadressen er skrevet feil. Du kan oppdatere e-postadressen din på Min side, eller kontakte kundeservice for å endre den.
Hvis det ikke er samsvar mellom bestilling og ordrebekreftelse bør du ta kontakt med kundeservice så snart som mulig.
Vareutvalget vårt skal til enhver tid være oppdatert. Utsolgte varer vil derfor ikke være tilgjengelige for kjøp. Blir en vare utsolgt under ordrebehandlingen gjør vi deg oppmerksom på dette via e-post.
På Min side finner du oversikt over alle bestillinger og status på disse.
Når din bestilling sendes fra oss vil du motta en leveringsbekreftelse til din e-postadresse.
For abonnement gjelder egne betingelser for frakt.
Leveringstiden er oppgitt i tilknytning til hver vare. Bestillinger blir normalt sendt fra oss i løpet av 1-3 virkedager. Merk at frakttid kommer i tillegg.
På varer som forhåndsbestilles vises forventet utgivelsesdato på produktsiden.
For abonnement gjelder egne leveringstider, avhengig av når bøkene kommer i salg.
Hvis ikke alle varer er på lager vil bestillingen delleveres uten ekstra kostnad for deg.
Betaler du med kort eller Vipps vil du kun bli belastet for de varene som faktisk sendes deg, når de sendes.
Når du har kjøpt en e-bok eller lydbok finner du den umiddelbart på Min side under Digitale produkter. Derfra kan du laste den ned til din enhet.
E-bøker og lydbøker kan kun betales med kort eller Vipps.
Kjøp av e-bøker og lydbøker er personlig, og kan kan kun gjøres av privatpersoner. Som kjøper står du ansvarlig for at boken du kjøpte ikke distribueres i strid med åndsverkloven.
Når du kjøper en e-bok eller lydbok hos oss opprettes det automatisk en egen ID for deg hos Bokskya. Bokskya lagrer alle e-bøker og lydbøker du kjøper fra norske nettbokhandlere. Kontoen din opprettes første gang du kjøper noe, og knyttes til e-postadressen du bruker. Bruker du samme e-postadresse overalt vil alle bøkene du kjøper ligge samlet på kontoen din hos Bokskya.
På våre sider vil du kun finne bøker kjøpt hos Cappelen Damm.
Det er ingen angrerett på e-bøker og lydbøker, jfr. Angrerettlovens §12 om Unntak og begrensninger i angreretten).
Dersom det gjelder reklamasjon, ta kontakt med kundeservice.
Bokskya lagrer alle e-bøker du kjøper fra norske nettbokhandlere. Kontoen din opprettes første gang du kjøper noe, og knyttes til e-postadressen du bruker. Bruker du samme e-postadresse overalt vil alle bøkene du kjøper ligge samlet på kontoen din hos Bokskya.
Når du har kjøpt en e-bok finner du den umiddelbart på Min side under Digitale produkter. Derfra kan du laste den ned til din enhet.
På Min side vil du kun finne bøker kjøpt hos Cappelen Damm.
Noen forlag legger inn kopisperre på e-bøker, for å beskytte innholdet mot ureglementert spredning/deling. Når du kjøper og laster ned en slik bok, låses boken til e-postadressen som kjøpte den. Kopisperren gjør at boken ikke kan deles med andre personer.
For å lese e-boken på mobil/nettbrett trenger du en app på din enhet. Det finner du i App Store eller Google Play. Apple Books er et godt alternativ for de som bruker Apple-enheter. Du må opprette en bruker med samme e-postadresse som du brukte hos oss når du kjøpte e-boken.
Når du laster ned e-boken fra Min side, vil den legge seg i en nedlastningsmappe. Derfra kan du åpne e-boken i leseappen din.
E-bøker med kopisperre kan ikke leses i Apple Books.
Når du laster ned e-boken på PC/Mac, vil den legge seg i en nedlastningsmappe. Derfra kan du flytte/kopiere e-boken dit du ønsker å ha den. For å lese e-boken direkte fra PC/Mac trenger du et leseprogram. Vi anbefaler gratisprogrammet Adobe Digital Editions (ADE). Dette kan også brukes til å overføre bøker til lesebrett.
Lesebrett med nettilgang har funksjonalitet for å laste ned e-bøker direkte. Lesebrett uten nettilgang må overføre bøkene via PC/Mac. Vi anbefaler gratisprogrammet Adobe Digital Editions (ADE) for å overføre og administrere e-bøkene dine.
Du kan sende e-bøkene dine til Kindle på to måter.
Bokskya lagrer alle lydbøker du kjøper fra norske nettbokhandlere. Kontoen din opprettes første gang du kjøper noe, og knyttes til e-postadressen du bruker. Bruker du samme e-postadresse overalt vil alle bøkene du kjøper ligge samlet på kontoen din hos Bokskya.
Når du har kjøpt en lydbok finner du den umiddelbart på Min side under Digitale produkter. Derfra kan du laste den ned til din enhet.
På våre sider vil du kun finne bøker kjøpt hos Cappelen Damm.
Du kan ikke lytte til lydbøker kjøpt hos oss i de ulike strømmetjenestene sine apper.
For å kunne laste ned lydboken til mobil/nettbrett trenger du en app fra en norsk leverandør på din enhet. Det finner du i App Store eller Google Play. Apple Books er et godt alternativ for de som bruker Apple-enheter. Du må opprette en bruker med samme e-postadresse som du brukte hos oss når du kjøpte lydboken.
Når du laster ned lydboken fra Min side, vil den legge seg i en nedlastningsmappe. Derfra kan du åpne lydboken i appen din.
Når du laster ned lydboken på PC/Mac, vil den legge seg i en nedlastningsmappe. Derfra kan du flytte/kopiere lydboken dit du ønsker å ha den, eller lytte på den direkte fra enheten. De vanligste programmene for lydbøker er iTunes og Windows Media Player.
Lytte på PC/Mac: Finn lydboken i nedlastingsmappen, høyreklikk og velg «Åpne i» og velg ønsket program.
Overføre via PC/Mac: Åpne program (iTunes/Windows Media Player), finn nedlastingsmappen med lydbøker og dra disse inn i programmet, følg deretter instruksjonene i programmet.
For at du skal føle deg trygg når du handler hos oss har vi valgt sikre betalingsalternativer. Du kan velge mellom de tilgjengelige betalingsmetodene under kjøpsprosessen.
Vi bruker Nets ved betaling med kort.
Ved kortbetaling oppgir du din kortinformasjon. Vi belaster kortet når bestillingen sendes fra oss. Vi reserverer et beløp på kr 1 i det bestillingen gjennomføres, men denne reservasjonen opphører umiddelbart, og kortet ditt vil ikke bli belastet.
Du kan enkelt oppdatere din kortinformasjon på Min side.
Ved betaling via Vipps gjennomfører du betalingen i Vipps-appen. Følg instruksjonene du får underveis.
Faktura medfølger varen(e), og har 30 dagers betalingsfrist.
Fakturaene finner du også tilknyttet bestillingen på Min side.
Hvis en faktura ikke blir betalt innen fristen, vil vi sende deg en betalingspåminnelse. Det påløper et purregebyr på 35,- pr. påminnelse vi sender ut.
På Min side finner du en oversikt over alle fakturaer vi har sendt deg, og status på disse.
Hvis en faktura har status "Lukket" er den betalt og i orden, og du kan se bort i fra purringen.
Hvis varen(e) er returnert vil bestillingen få status "Kreditert". I så fall kan du se bort i fra purringen.
Er ikke bestillingen kreditert, og det er mindre enn en uke siden du returnerte, avvent et par dager før du sjekker på nytt.
Du kan også kontakte kundeservice for å få hjelp.
Har du mottatt et inkassovarsel, skyldes dette at vi har sendt deg betalingspåminnelser som ikke har blitt betalt. Inkassovarselet er en siste påminnelse før saken oversendes vårt inkassobyrå.
Har vi ikke mottatt betaling for en faktura, etter betalingspåminnelser og inkassovarsel, sendes saken videre til inkasso. Vårt inkassobyrå Riverty er de som kan ta videre avgjørelser vedrørende din sak. Vi ber derfor om at du tar direkte kontakt med dem, på telefon 74 36 68 00 eller send en e-post til info.no@riverty.com dersom du har spørsmål eller innsigelser.
På cappelendamm.no gjelder 14 dagers angrerett fra du mottok varen eller avtalen ble inngått, i henhold til angrerettloven.
Varen må være ubrukt og i samme stand som ved mottak, og i original emballasje. Husk å legge ved faktura eller annen informasjon, slik at vi vet hvem returen kommer fra. Kunden betaler selv returporto ved bruk av angreretten.
Har du betalt med kort eller Vipps, tilbakebetaler vi deg når returen er registrert hos oss.
Det er ingen angrerett på e-bøker og lydbøker, jfr. Angrerettlovens §12 om Unntak og begrensninger i angreretten).
Returadressen vår er:
Sentraldistribusjon AS, Cappelen Damm, 0540 Oslo
Dersom varen har en produksjonsfeil eller en mangel som ikke skyldes vanlig slitasje, har du rett til å reklamere i henhold til norsk forbrukerkjøpslov. Ta kontakt med kundeservice så snart som mulig etter at feilen er oppdaget.
Reklamasjonsretten gjelder ikke skader som skyldes feil bruk, uhell eller normal slitasje.
Vi vil til enhver tid kunne sende deg informasjon på din registrerte e-postadresse som er relevant for ditt kundeforhold og dine bestillinger.
Hvis du er interessert i informasjon, nyheter og gode tilbud fra Cappelen Damm kan du enkelt melde deg på våre nyhetsbrev her.
Vi vil til enhver tid kunne sende deg informasjon på din registrerte e-postadresse som er relevant for ditt kundeforhold og dine bestillinger.
Kommunikasjon utover dette kan du velge å avstå fra ved å administrere dine samtykker på Min side eller ved å ta kontakt med kundeservice.
Når du aksepterer våre kjøpsvilkår ved bestilling, gir du samtidig ditt samtykke til at vi kan oppbevare og behandle dine personopplysninger. Vi trenger dine opplysninger for å kunne oppfylle våre forpliktelser og levere varene(e) til deg.
Cappelen Damm respekterer din rett til personvern og behandler dine personopplysninger i tråd med gjeldende lover og regler.
Du kan lese mer om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring.
Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg funksjonelle nettsider og relevante annonser, samt for å analysere bruken av nettsidene våre.
Les mer om vår bruk av informasjonskapsler her.