Forfatteren presenterer en teoretisk begrunnet ramme for den lesepedagogiske tilretteleggingen, slik at man kan sikre en nyansert og målrettet undervisning. I denne rammen inngår elevenes arbeidsmåte og språklige kontroll under lesingen, og utviklingen av nødvendige basisferdigheter.Målet med boken er å bygge bro mellom leseundersøkelser og leseundervisning, mellom teori og praksis. Aktuell bok for alle som søker innsikt i eller skal ha ansvaret for begynneropplæringen i norsk.
Lesepraksis
- på teoretisk grunnlag
Jørgen Frost, 1999, Heftet, Bokmål
459,–
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.
Omtale
Forfatter(e)
Jørgen Frost
Jørgen Frost er utdannet lærer og skolepsykolog og har mye erfaring fra undervisning og rådgivning om elever med lese- og skrivevansker. Phd fra universitetet i København om betydning av språklig bevissthet og tidlig skriving for den første skriftspråklige utviklingen. Jobbet fra 1994-2007 på dysleksiseksjonen på Bredtvet kompetansesenter og fra 2007-2014 som professor på Institutt for spesialpedagogikk ved UiO. Forskningsfokus har vært forebygging og tidlig innsats for barn med lese- og skrivevansker samt vokabularets betydning for skriftspråklig utvikling.
Mer om Jørgen Frost