May Britt Postholm
May Britt Postholm er professor ved NTNU, Institutt for lærerutdanning. Med sin utdanning som lærer og sin undervisningserfaring fra ungdomstrinnet er Postholms interessefelt hovedsakelig rettet mot tre områder: utdanningsforskning, kvalitativ forskningsmetode og forsknings- og utviklingsarbeid (FoUarbeid). Postholm har publisert bøker og en rekke artikler som omhandler undervisning og læring, både nasjonalt og internasjonalt, og flere metodebøker som omhandler kvalitativ metode og FoU-arbeid. Hun har metodeundervisning på bachelor-, master- og doktorgradsnivå.
Titler i salg
Kategori
Format
Språk
Serier

Forskningsmetode for masterstudenter i lærerutdanningen
May Britt Postholm og Dag Ingvar Jacobsen
Forskningsmetode for masterstudenter i lærerutdanningen
May Britt Postholm og Dag Ingvar Jacobsen
Læreren med forskerblikk
Innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenterDag Ingvar Jacobsen og May Britt Postholm
Læreren med forskerblikk
Innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenterMay Britt Postholm og Dag Ingvar Jacobsen
Vitenskapsteori for masterstudenter i barnehagelærerutdanningen
Mirjam Dahl Bergsland og Gry Mette D. Haugen


Lærer i skolen 5–10
Lærerarbeid og læringsmiljøMay Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan Krumsvik
Lærer i skolen 1–7
Lærerarbeid og læringsmiljøMay Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan Krumsvik
Elev i skolen 5–10
Mangfold og mestringMay Britt Postholm, Peder Haug, Rune Johan Krumsvik og Elaine Munthe
Elev i skolen 1–7
Mangfold og mestringMay Britt Postholm, Peder Haug, Rune Johan Krumsvik og Elaine Munthe
Aksjonsforskning i Norge, volum 2
Grunnlagstenkning, forskerroller og bidrag til endring i ulike konteksterSigrid Gjøtterud, Hilde Hiim, Dag Husebø og Liv Helene Jensen
Lærer i skolen 1–7
Lærerarbeid og læringsmiljøMay Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan Krumsvik
Lærer i skolen 5–10
Lærerarbeid og læringsmiljøMay Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan Krumsvik
Aksjonsforskning i Norge
Teoretisk og empirisk mangfoldSigrid Gjøtterud, Hilde Hiim, Dag Husebø, Liv Helene Jensen, Tove Herborg Steen-Olsen og Else Stjernstrøm
Aksjonsforskning i Norge
Teoretisk og empirisk mangfoldSigrid Gjøtterud, Hilde Hiim, Dag Husebø, Liv Helene Jensen, Tove Herborg Steen-Olsen og Else Stjernstrøm

Lærere i skolen som organisasjon
Peder Haug, Eirik S. Jenssen, Rune Johan Krumsvik, Øystein Lund, Elaine Munthe, Frøydis Oma Ohnstad, May Britt Postholm, Knut Roald, Ove Skarpenes, Herner Sæverot og Elsa Westergård
Å utvikle en lærende skole
Aksjonsforskning og aksjonslæring i praksisMay Britt Postholm og Tove Steen-Olsen
Bibliografi
2025 - Læreren med forskerblikk
2025 - Forskningsmetode for masterstudenter i lærerutdanningen
2019 - Lærer i skolen 5–10
2014 - Profesjonsrettet pedagogikk 8 - 13
2012 - Lærere i skolen som organisasjon