May Britt Postholm
May Britt Postholm er professor ved NTNU, Institutt for lærerutdanning. Med sin utdanning som lærer og sin undervisningserfaring fra ungdomstrinnet er Postholms interessefelt hovedsakelig rettet mot tre områder: utdanningsforskning, kvalitativ forskningsmetode og forsknings- og utviklingsarbeid (FoUarbeid). Postholm har publisert bøker og en rekke artikler som omhandler undervisning og læring, både nasjonalt og internasjonalt, og flere metodebøker som omhandler kvalitativ metode og FoU-arbeid. Hun har metodeundervisning på bachelor-, master- og doktorgradsnivå.
Titler i salg
Kategori
Status
Format
Språk
Serier
Læreren med forskerblikk
Innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenterDag Ingvar Jacobsen og May Britt PostholmLæreren med forskerblikk
Innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenterMay Britt Postholm og Dag Ingvar JacobsenVitenskapsteori for masterstudenter i barnehagelærerutdanningen
Mirjam Dahl Bergsland og Gry Mette D. HaugenLærer i skolen 5–10
Lærerarbeid og læringsmiljøMay Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan KrumsvikLærer i skolen 1–7
Lærerarbeid og læringsmiljøMay Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan KrumsvikElev i skolen 5–10
Mangfold og mestringMay Britt Postholm, Peder Haug, Rune Johan Krumsvik og Elaine MuntheElev i skolen 1–7
Mangfold og mestringMay Britt Postholm, Peder Haug, Rune Johan Krumsvik og Elaine MuntheAksjonsforskning i Norge, volum 2
Grunnlagstenkning, forskerroller og bidrag til endring i ulike konteksterSigrid Gjøtterud, Hilde Hiim, Dag Husebø og Liv Helene JensenForskningsmetode for masterstudenter i lærerutdanningen
May Britt Postholm og Dag Ingvar JacobsenLærer i skolen 1–7
Lærerarbeid og læringsmiljøMay Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan KrumsvikLærer i skolen 5–10
Lærerarbeid og læringsmiljøMay Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan KrumsvikAksjonsforskning i Norge
Teoretisk og empirisk mangfoldSigrid Gjøtterud, Hilde Hiim, Dag Husebø, Liv Helene Jensen, Tove Herborg Steen-Olsen og Else StjernstrømForskningsmetode for masterstudenter i lærerutdanningen
May Britt Postholm og Dag Ingvar JacobsenAksjonsforskning i Norge
Teoretisk og empirisk mangfoldSigrid Gjøtterud, Hilde Hiim, Dag Husebø, Liv Helene Jensen, Tove Herborg Steen-Olsen og Else StjernstrømLærere i skolen som organisasjon
Peder Haug, Eirik S. Jenssen, Rune Johan Krumsvik, Øystein Lund, Elaine Munthe, Frøydis Oma Ohnstad, May Britt Postholm, Knut Roald, Ove Skarpenes, Herner Sæverot og Elsa WestergårdÅ utvikle en lærende skole
Aksjonsforskning og aksjonslæring i praksisMay Britt Postholm og Tove Steen-OlsenBibliografi
2025 - Læreren med forskerblikk
2019 - Lærer i skolen 5–10
2018 - Forskningsmetode for masterstudenter i lærerutdanningen
2014 - Profesjonsrettet pedagogikk 8 - 13
2012 - Lærere i skolen som organisasjon