Anne Jordhus-Lier

Anne Jordhus-Lier

Anne Jordhus-Lier er førsteamanuensis i musikk ved Høgskolen i Innlandet. Hun har inntil nylig vært postdoktor i forskningsprosjektet DYNAMUS (The social dynamics of musical upbringing and schooling in the Norwegian welfare state), støttet av Norges forskningsråd. Her har hun forsket på musikkfaget i kulturskolen; hva slags musikk det undervises i, hvem eller hva som bestemmer innholdet og hvilke følger dette har for inkludering og ekskludering. Jordhus-Lier er utdannet musikklærer og fløytist, med ph.d. fra 2018 om profesjonsidentitet til musikklærere i kulturskolen. Hun jobber også som fløytelærer i Lillestrøm kulturskole, og har tidligere jobbet som lærer i grunnskolen og som dirigent for skole- og amatørkorps. Forskningsinteressene hennes omfatter kulturskolen, musikklæreridentitet, inkludering og mangfold, profesjonsteori, diskursteori og sosiologi.

Titler i salg

Kategori

Format

Språk

  • Kulturskolen som inkluderende kraft av Kim Boeskov, Boel Christensen-Scheel, Anders Rønningen og Ylva Hofvander Trulsson (Open Access)

    Kulturskolen som inkluderende kraft

    Perspektiver fra forskning til forandringAnders Rønningen, Kim Boeskov, Boel Christensen-Scheel og Ylva Hofvander Trulsson
    Flerspråklig2023Open Access
  • Kulturskolen som inkluderende kraft av Kim Boeskov, Boel Christensen-Scheel, Anders Rønningen og Ylva Hofvander Trulsson (Heftet)

    Kulturskolen som inkluderende kraft

    Perspektiver fra forskning til forandringAnders Rønningen, Kim Boeskov, Boel Christensen-Scheel og Ylva Hofvander Trulsson
    Bokmål2023Heftet
    389,–
    Les mer på cdu.no
  • Forskning og utvikling i kulturskolefeltet (Heftet)

    Forskning og utvikling i kulturskolefeltet

    IRIS - den doble regnbuenElin Angelo, Rut Jorunn Rønning og Anders Rønningen
    Bokmål2019Heftet
    359,–
    Les mer på cdu.no
  • Forskning og utvikling i kulturskolefeltet (Open Access)

    Forskning og utvikling i kulturskolefeltet

    IRIS - den doble regnbuenElin Angelo, Rut Jorunn Rønning og Anders Rønningen
    Bokmål2017Open Access