Hilde Wågsås Afdal

Hilde Wågsås Afdal

Hilde Wågsås Afdal har forsket på lærerutdanning og profesjonskunnskap, drevet læreplananalyser, komparative undersøkelser av høyere utdanning og studier av utdanningspolicy. Hun har også arbeidet på forskjellige måter med flerkulturell og internasjonal utdanning. Hennes doktorgradsavhandling er en sammenligning av konstruksjoner av læreres profesjonskunnskap i Finland og Norge. Afdal leder prosjektet EtiPP, om læreres profesjonsetikk, og er forsker i prosjektet «Horizontal governance and learning dynamics in higher education» (HOGLED). Afdal er førsteamanuensis i pedagogikk ved Høgskolen i Østfold, og har tidligere arbeidet i grunnskole og i voksenopplæring for minoritetsspråklige.

Titler i salg

Område og fag

Type

Språk/Målform

  • Empirisk etikk i pedagogiske praksiser av Geir Afdal, Hilde Wågsås Afdal, Trine Anker, Åse Røthing, Ninni Sandvik, Espen Schjetne, Kjell Arne Solli og Kari Spernes (Ebok)

    Empirisk etikk i pedagogiske praksiser

    Geir Afdal, Åse Røthing, Espen Schjetne, Hilde Wågsås Afdal, Trine Anker, Ninni Sandvik, Kjell Arne Solli og Kari Spernes
    Bokmål2024
    ISBN 9788202457631
    EbokAkademisk
    339,–
    Kjøp eller lei boken på allvit.no
  • Empirisk etikk i pedagogiske praksiser av Geir Afdal, Åse Røthing og Espen Schjetne (Heftet)look-inside

    Empirisk etikk i pedagogiske praksiser

    Artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjonGeir Afdal, Åse Røthing og Espen Schjetne
    Bokmål2014
    ISBN 9788202457389
    HeftetAkademisk
    479,–